czwartek, 23 stycznia 2014

Szybkie brownie

Przepis ten również pochodzi z książki Nigelli Lawson. Jak robiłam go po raz pierwszy to szczerze bałam się, że mi nie wyjdzie. Pisałam już wcześniej, że nie mam normalnego piekarnika, tylko taki przenośny, na którym nie można ustalić temperatury, stąd moje obawy. Ale na szczęście brownies wyszły mi doskonale i były bardzo pyszne :)

Do stworzenia tak pysznie czekoladowych ciastek potrzebne nam będą:

150 g niesolonego masła
300 g jasnego cukru muscovado
75 g kakao, przesianego
150 g mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
4 jajka
ok. 150 g czekolady, posiekanej na małe bryłki
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
cukier puder do posypania (według uznania)

1. Piekarnik rozgrzej do 190 stopni. W średnim rondlu, na małym ogniu roztop masło. Gdy masło będzie płynne, wsyp cukier, mieszając drewnianą łyżką (nadal na małym ogniu), by składniki lepiej się połączyły.

2. Przesiej do jednej miski kakao, mąkę, sodę oczyszczoną i szczyptę soli i wmieszaj do masła w rondlu; po zmieszaniu (masa będzie dosyć sucha i na tym etapie niezbyt dokładnie zmieszana) zdejmij z ognia.

3. W dzbanku lub misce trzepaczką ubij jajka z ekstraktem waniliowym i wmieszaj do masy w rondlu. Wmieszaj posiekaną czekoladę i szybko przełóż do wyłożonej folią aluminiową blachy lub aluminiowej foremki rozprowadzając masę łopatką (ja bałam się wykładać blachę folią aluminiową w obawie, że będę musiała tą folię z ciasta zrywać, więc blachę wyłożyłam papierem do pieczenia).

4. Piecz w rozgrzanym piekarniku 20 - 25 minut. Ciasto będzie wyglądać na upieczone i z wierzchu suche, ale przy dotknięciu powinno się uginać, a patyczek, którym nakłujesz ciasto będzie upaćkany. Tak ma być.

5, Postaw formę z ciastem na metalowej kratce, by nieco przestygło, a potem pokrój i oprósz cukrem pudrem (ja nie posypywałam, więc jak i Ty nie posypiesz, to nic się nie stanie).
Można je jeść ciepłe, można jeść zimne. Po ostygnięciu ma konsystencję bardziej właściwą dla Brownie: w środku rozpływające się i delikatne, a z wierzchu ciągnące.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz